Google Ads Kampanj

Som Google Partner har vi gått igenom produktcertifieringen för Google Ads och är uppdaterade med den senaste produktkunskapen. Vi hjälper dig skapa och optimera annonser som visas på Google. Se till att kunderna hittar dig när de söker efter det du erbjuder och betala bara när de klickar sig vidare till din webbplats eller ringer dig.

Se till att kunderna hittar dig när de söker efter det du erbjuder och betala bara när de klickar sig vidare till din webbplats eller ringer dig. Vi sänker kostnaderna och förbättrar resultatet för alla Google Ads konton vi tar över.

PPC (pay-per-click) annonsering är en tillförlitlig metod inom digital marknadsföring för att snabbt och effektivt öka försäljning och trafiken på hemsidan. Metoden är även känd som SEM, sökmotormarknadsföring.

Med rätt partner kan din kampanj bli kostnadseffektiv och ordentligt målgruppsinriktad så att du inte kastar värdefulla marknadsföringsinvesteringar i sjön.

Google Ads är ett mer kostnadseffektivt sätt att annonsera

Om du jämför med reklam i tidningar eller på tv betalar för platsen du syns på medan annonsering på Google endast kostar när du faktiskt får resultat för din annonsering.

Du betalar alltså inte för att synas på din position, utan enbart för resultat i form av klick in till din hemsida eller direkta samtal till din telefon.

Istället för att betala för en dyr annonsplats kan du välja PPC som ett komplement för att driva resultat snabbt och mer kostnadseffektivt.

Med PPC genom Google Ads kan vi leverera snabba resultat

Tiden det tar att faktiskt leverera resultat är fantastiskt låg. När vi byggt din kampanj och blivit godkända av Google att visa dina annonser under utvalda sökord så sätts allt i rullning.

Jämfört med SEO som är en långsiktig strategi där det kan ta flera månader att få resultat kan du med denna formen av annonsering få resultat på bara ett par dagar.

Enkelt att spåra dina resultat

Varje kampanj kommer med en mängd olika data som vi analyserar och presenterar för dig. Att kunna följa upp och se resultat är en av de viktigaste delarna för alla sorters kampanjer för att se vad som fungerar och inte.

Med PPC är det enkelt att ta fram och följa upp resultat som i sin tur leder till en förbättrad kampanj med bättre förutsättningar. Vi kopplar din annonsering till mätverktyget Google Analytics.

A/B Testing är en viktig del som ökar lönsamheten för din kampanj

Med A/B tester ställer vi olika annonstexter, sökfraser och inställningar mot varandra för att se vad som presterar bäst bland dina kunder. Med löpande A/B tester är det enkelt att hela tiden förbättra en kampanj och anpassa om sig till det som är bevisat fungerar.

För att kunna öka konverteringar och driva mer försäljning är A/B tester en väsentlig del som på ett smidigt sätt låter oss ta reda på vad som faktiskt fungerar för dig.

Inriktningsmöjligheterna är otroliga och låter dig pricka rätt om och om igen

Google Ads tillåter oss att rikta in oss på specifika målgrupper inom specifika geografiska områden, demografi, intentioner med mera.

Med andra ord är Google Ads/PPC hyper-targeted.

För att kunna möta din målsättning och leverera oklanderliga resultat för din marknadsföringskampanj använder vi oss av målgruppsinriktning för att pricka rätt med din investering.

Ett enkelt sätt för dina kunder att köpa av just dig

Eftersom du snabbt kan vara igång på Google med en tilltalande och anpassad kampanj banar det väg för mängder av potentiella kunder att snabbt komma i kontakt med ditt företag.

Med välarbetade landningssidor och kristallklara CTAs (call-to-actions) gör vi det uppenbart för kunden vad som ska göras när personen väl kommer in på din annons (din hemsida).

Google Ads ger dig möjligheten att öka i omsättning och konkurrera i toppen för din bransch och ditt upptagningsområde.

Men hur fungerar egentligen Google Ads/PPC (Pay-Per-Click) annonsering mer specifikt?

Google Ads liknar närmast ett auktionssystem där olika aktörer (företag framförallt) sätter bud på specifika sökfrågor och kampanjer. Varje kampanj består av en daglig budget (som baseras på din investering) som i sin tur är fördelad över olika utvalda sökord som allra helst ska ha hög relevans och sökvolym.

Varje gång en sökning sker på Google körs en auktion för de annonser som har potential att komma upp i sökresultatslistan. Baserat på olika kriterier och däri det angivna budet för sökordet avgörs auktionen och de betalda sökresultaten rangordnas från 1–4 i toppen (ovanför de organiska sökresultaten).

Finns sökfrågan med i din kampanjs sökordsportfölj (lista med sökord du vill synas för) så är sannolikheten stor att du blir ett av resultaten som en potentiell kund överväger att klicka på.

Kostnaderna går alltid upp och ner, men alla dessa detaljer behöver du inte oroa dig över

Olika sökfraser har olika kostnad. Det finns alltifrån billiga alternativ där konkurrensen är lägre, och det finns dyra alternativ där konkurrensen är hög. Kostnaderna för sökord går upp och ner i takt med hur konkurrensen ter sig.

Nu pratar vi däremot detaljer, något som du med oss som mediebyrå inte behöver bry dig om alls om du verkligen inte vill. Hanterar vi dina kampanjer ser vi till att sköta helheten åt dig, så du helt enkelt slipper.

Varför välja Stratega Media som din campaign manager för Google Annonsering

Vi är en omsorgsfull mediebyrå som alltid strävar efter att uppnå nya höjder och extremt bra resultat för våra kunder.

Flera års erfarenhet ligger till grund för vår idag breda kunskap inom annonsering på Google Ads. Över åren har genererat miljontals kronor i intäkter för företag vi hjälper och ser dagligen till att inga investeringar som görs går till spillo.

Produktcertifiering i Google Ads och expertis inom området PPC gör oss till en perfekt partner för din annonsering på Google och dina nästkommande kampanjer.

Kom i kontakt med oss snarast för att få igång din annonsering på Google

Kontakta oss för professionell vägledning inom just annonsering på Google och PPC Management. Låt oss skapa och driva din kampanj framåt för att uppnå goda resultat tillsammans.

juli 5, 2019 in SEM, SEO

SEO vs. PPC – Vad är bättre för ditt företag?

För den som driver företag idag handlar allt om att synas. När någon gör en sökning på nätet vill du att så många som möjligt skall komma till ditt företags…
Läs Mer
maj 12, 2019 in SEM

Stora ändringar som kommer till Google Ads 2019

Att synas, höra och sticka ut i mediebruset blir allt viktigare för företag idag, men hur går du tillväga? Till din hjälp finns en rad olika metoder och verktyg, där…
Läs Mer
augusti 1, 2018 in SEM

Google AdWords blev Google Ads

Den 24e juli re-brandades Google AdWords till Google Ads. En förändring som Google delat en månad dessförinnan och som välkomnades med öppna armar. Google AdWords – alltså numera Google Ads…
Läs Mer

Kontakta oss på e-post

Skicka e-post till oss med din förfrågan så hör vi av oss snart.

Boka ditt möte direkt

Välj och boka din tid för gratis konsultation med oss. Snabbt och enkelt!